Tuesday, February 22, 2011

Mimpi

Kata saja
Mimpi.
tiada apa mustahil.

Tetua kata mainan tidur
Ada juga kata petanda

Tapi semalam aku bermimpi
mimpi yang aneh
tapi membuat aku seperti
ingin berlari
dan mengejutkan matahari
berkongsi bersama
seluruh dunia

Tak terfikir
pensyarah matematik
di universiti
hadir dalam mimpi

berdepan dengannya
dan tempatnya
gelanggang tennis
aneh, memang aneh.

aku melongo
cuma mengenggam raket
tak tersambut
dengan
satu....
dan
dua servis ace
padu ibarat halilintar
daripada beliau.

aku melongo
beliau lalu hanya
dan dengan senyum mahsyurnya
meninggalkan aku di gelanggang
 lalu mimpi tamat.

aku masih simpan
syiling 10sen
hadiah kerana
menjawab soalan di dewan kuliah
kemas tersemat berbungkus
di dompet.




aku tak tahu
makna apa mimpi ini.
semujur ia bertandang
dalam kamar lenaku

apapun ingin ku jadi
ia pemula kira-kira
azimat mimpi
kalung-kalung inspirasi!

No comments:

Post a Comment