Wednesday, January 26, 2011

xoxo Pizza. May I take your order?

Lirik lagu tema hari ini adalah:

Yeay, yeay esok kerja
Esok kerja yeay
Esok kerja yeay.

Sambil gosok baju. Sambil berjalan. Aku menyanyi.
Walaupun kerja aku cuma operator telefon, gumbira aku adalah tidak terkata.

 Sketsa-sketsa yang pernah disampaikan oleh Yop yang pernah part-time operator telefon Pizza ini kembali bermain di cakera keras kepala aku.

Sketsa 1

Operator:  xoxo Pizza. May I take your order?
Caller     : Abang nak tanya sikit?
                (caller seorang budak)
Operator: Ya dik. Boleh abang bantu?
Caller     : Abang ke yang bawa motor berapi tu?
            (merujuk kepada iklan pizza di tv ada rider delivery yang berapi-api)
Operator: ................

Sketsa 2

Operator: xoxo Pizza. May I take your order?
Caller     : Aloo... saya tadi ada order pizza.
               (caller adalah seorang berbangsa cina)
Operator : Ya, kenapa encik? Pizza ada masalah?
Caller    : Tada... pizza ok. Tapi you ada nampak saya punya anjing tak?
                Tadi masa rider you hantar pizza anjing saya ada.
                Rider you ada ambil anjing saya ka?
Operator:.....................

Sketsa 3

Operator: xoxo Pizza. May I take your order?
Caller    : xoxo Pizza. Saya nak baki duit saya!
               Tadi delivery pulangkan baki tak cukup.
               Saya nak duit saya balik!
Operator : Bersabar encik. Saya akan hubungi rider untuk pulangkan baki encik.
                   Mungkin dia tersilap terkira. Berapa ringgit baki yang kurang ya?
Caller      : Baki saya kurang 10 sen.
Operator :........................

Selamat bertugas! Hidup mesti semangat.
Sekian, Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment